Tojás mint szuperétel


A tojás nagyon egészséges étel, és számos olyan tápanyagot tartalmaz, melyre nélkülözhetetlen szüksége van a szervezetnek. Ezen felül pedig finom sütemény receptek készíthetőek belőle.

Csökkenthetik az agyvérzés esélyét

Bár a tanulmányok eltérőek, úgy tűnik, hogy egy napi tojás csökkentheti a kockázatot. Egy nemrégiben végzett kínai tanulmány szerint azok, akik napi egyet kaptak, csaknem 30%-kal kisebb valószínűséggel haltak meg vérzéses stroke-ban, mint azok, akiknek nem volt ilyen.

Segítenek az adagszabályozásban

Egy tojás körülbelül 70 kalóriájával pontosan tudja, mit kap. És könnyen utaznak is. Forralj keményre párat, és tedd a hűtődbe. Tegyen hozzá egy salátát vagy egy pár szelet kenyeret, és máris kész egy gyors, egészséges ebéd.

Viszonylag olcsó

Adagonként 20 centért nem tudod legyőzni egy jó minőségű fehérjét, amely nem fogja tönkretenni a pénzt. Adjunk hozzá egy szelet teljes kiőrlésű pirítóst, egy kis avokádót és egy kis csípős szószt, és máris egy királynak megfelelő ételt kapunk szegényes áron. És nem kell aggódnod a cukor vagy a szénhidrát miatt, mert a tojásban egyik sincs.

Egészséges a szívnek

Összességében úgy tűnik, hogy azok, akik többet esznek belőlük, nem növelik a szívbetegségek esélyét. Még a prediabéteszesek vagy a 2-es típusú cukorbetegek is ugyanolyan egészségesek voltak a szívükben a fogyás érdekében tervezett, tojásban gazdag étrend után. Egy közelmúltban végzett kínai tanulmány szerint azok, akik naponta körülbelül egy tojást ettek, csaknem 20%-kal kisebb eséllyel alakultak ki szívbetegségben, mint a nem tojásevők.

Teltségérzetet okoz

Fogyassza el őket reggelire, és tovább érzi jóllakottnak magát. Így nagyobb valószínűséggel fog kevesebbet enni a nap folyamán. Például azok a tizenévesek, akik reggel megesznek egy tojást, átlagosan 130 kalóriával kevesebbet fogyasztanak ebédre.

Segíti a szem egészségét

Az orvosok tudják, hogy az antioxidánsok, a lutein és a zeaxantin segítenek megóvni az olyan szembetegségektől, mint a szürkehályog és az időskori makuladegeneráció. A zöld, leveles zöldségekben, például a spenótban és a kelkáposztában is vannak ilyenek. De a tojás jobb forrás. Ennek az az oka, hogy a bennük lévő zsír megkönnyíti a szervezet számára a tápanyagok felhasználását.

Segítenek élesíteni az agyat

A tojás D-vitamint tartalmaz, ami jót tesz a szürkeállománynak, és nehezen jut be az élelmiszerekből. És van bennük valami, amit kolinnak neveznek, és ez segíti az idegsejteket (neuronokat), hogy beszéljenek egymással. A kolin a terhes és szoptató nők számára is nagyon fontos, mivel nagy szerepet játszik az agy fejlődésében.


Feketeerdő torta recept Tiramisu recept Költöztetés